lördag 8 januari 2011

Igår kväll när jag kom hem så gjorde jag just inget
speciellt. Spelade musik, sjöng, och sedan frossade jag
i mackor med smältost och gurka och såg slutet på
Snuten i Hollywood III. Efter det tog jag en dusch i
kanske en timme (tog lång tid eftersom jag vart tvingad
till att rensa avloppet innan jag fick kliva in). Medan jag
väntade på att håret skulle torka så letade jag efter
batterier till ficklampan. Tänkte att den kunde vara bra
att ha ifall det skulle bli strömavbrott (som det blev i
förrgår natt) och då skulle jag bli mörkrädd eftersom
jag var ensam hemma. Jag hittade hur många AA
batterier som helst men då skulle det typiskt vara ett
C batteri vilket jag förstås inte hade. Men som tur var
hittade jag istället en lampa för nyckelknippan så den
la jag under madrassen. Ingen användning hade jag
för den. Teven stod på hela natten lång.


Även Nils frossade vid filmtajmet. Då han helt plötsligt hittade
en kakbit med smör mitt på golvet ;)



Jag vaknade i morse av att Tommi kom hem. Var ganska
pigg så jag klev upp och donade på. Efter en liten stund
började solen kika in i vardagsrummet så då skyndade jag
mig ut på en promenad för att få njuta av soltimmarna.
Riktigt mysigt var det och halva promenaden var det
ingen som var ute. Sedan började folk trippa förbi.







^ Rottweilern som skådas där borta i horisonten var inte kopplad,
men den behöll lugnet. Den som däremot inte behöll lugnet
var en kopplad svart lurvig best (jonkestil) som stod och kissade lite
längre fram och när jag gick förbi skulle den promt hoppa på mig.



Vid sista övergångstället just innan jag var hemma började
en bil tuta. Det visade sig vara Caroline&Jesper som var ute
och körde i krokarna för att hämta hem sin spelkonsol.
Så istället för att dom skulle vänta i bilen på att han som
hade den skulle vakna så bjöd jag in dom lagom till kaffet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar